| Lage nåleputePå denne oppgaven ble det brukt en tilpasset avledning av CPS (Creative 
		Problem Solving).  | CPS til å lage nåleputeSituasjonsavklaringOppgaven var å lage noe å feste knappenåler i. 
			Det vil si en nålepute. Søke problemHer var det mange problemer å løse: 
				Hvilken størrelse skulle nåleputen ha?Hva slags materiale skulle den lages av?Hva skulle den fylles med?Og sist, men ikke minst, hvilken fasong skulle den ha? Søke ideerIdeer - Divergens
Elevene tegnet sine forslag på papir. Søke løsningKriterier for valg
Selv om ordet kriterier ikke ble brukt overfor elevene, hadde læreren denne forståelsen i hodet.  Elevene ble derfor spurt om fasongen egnet seg til å sy og om den egnet seg til å sette nåler i? Bruke kriterier til å velgeEtter å ha blitt bevisstgjort på kriteriene for hva som er en god nålepute, 
valgte hver elev hvordan han eller hun ville lage nåleputen sin. HandlingsplanEtter at endelig form og utførelse var valgt, lagde elevene nåleputene sine. De klipte, sydde og fylte nåleputa. Resultatene ble alt fra runde putefjes til dinosaurer.  Nåleputene ble pyntet med blonder, perler og masse annet.   | Fin bruk av CPSDet går fram av beskrivelsen av den kreative prosess, at dette 
			var en meget begrenset utgave av CPS. Læreren hadde tatt ut noen trinn fra CPS og gjennomførte disse på 
			en meget fri måte. Dette viser en meget god forståelse av CPS. Dette illustrere også hvordan en omfattende metode som CPS kan 
			lages om til praktisk tilpassede kreative metoder. |